måndag 4 november 2013

Jag kandiderar till kommunfullmäktige 2014 "Folkpartiet måste synas mer för en valseger"

Jag ställer upp i folkpartiet Göteborgs provval till kommunfullmäktige som är mellan 4-17 november. Är nyss fyllda 52 år och har varit medlem i folkpartiet sedan 1987. Har nu suttit i SDN under snart 21 år, varav åtta som vice ordförande. Nu sitter jag som ledamot av SDN Norra Hisingen och är vice ordförande i sociala utskottet. Jag har tidigare även suttit i Studieförbundet Vuxenskolans styrelse under 20 år.

Jag har under mina 21 år i stadsdelsnämnder engagerat mig mycket i såväl förskola, skola, social omsorg och äldreomsorg. Utöver frågor som rör stadsdelsnämnder så är jag mycket intresserad av miljö-, energi- kommunikations- bostads- och jämställdhetsfrågor.

Nu tycker jag det är dags för mig att ta steget till kommunfullmäktige. Med min långa erfarenhet som SDN-politiker så har jag mycket att tillföra folkpartiets kommunfullmäktigegrupp. Vidare så är jag en mycket drivande person som inte är rädd att föra ut mina åsikter. Jag har sedan 1987 skrivit cirka 400 debattartiklar i framförallt GP, GT och tidigare Arbetet. Under innevarande mandatperiod har jag skrivit cirka 70 debattartiklar.

Med en plats i kommunfullmäktige så får jag en ännu kraftfullare plattform att agera från när jag skriver mina debattinlägg.

Rösta på mig i provvalet om du vill ha en färgstarkare kommunfullmäktigegrupp för folkpartiet efter valet 2014!

Med vänlig hälsning
Bo Anderssen

PS Nedan kan du läsa ett litet urval av alla artiklar jag skrivit senaste mandatperioden DS

Mitt senaste debattinlägg i GP 131027 handlar om Kränkningar på nätet riktade mot kvinnor. "Dags att stoppa näthatet mot kvinnor - nu" Det inlägget kan ni läsa här

Debattinlägg om äldreomsorg:
”Nedläggningsstopp för äldreboenden” i GT 131101 läs här
”För svårt att få plats på äldreboende i Göteborg” i GP 130802 läs här
”Antalet vårdare spelar roll” i GP 121014 läs här
”Man får den äldreomsorg man betalar för” i GP den 130830 läs här
”Boende fick äta med avföring på händerna” i GP den 1204107 läs här

 Debattinlägg om förskola:
”Robert Hammarstrand (S) har fel om förskolan” i GP 130524 läs här
 ”Politisk prestige drabbar dagisbarn” i GT 120620 läs här
 ”Dags för Lex Göteborg i förskolan” i GP 111130 läs här

Debattinlägg om skola:
”Problemet är skillnaden i skolpeng runt om i landet” i GP 130414 läs här
”Lärarnas löner måste bli högre” i GT 110612 läs här
”Staten borde ta över huvudmannaskapet för skolan" i GP 110728 läs här
”En skola utan betyg är inte rättssäker” i GP 110126 läs här

 Debattinlägg om missbruk:
”Legalisering av cannabis leder till ökat användande” i GP 130615 läs här
”Dyrare för samhället att legalisera” i GP 130625 läs här
”Inför fria sprutbyten även i Göteborg” i GP 120721 läs här

Debattinlägg om miljö och energipolitik:
”Minska konstgödselanvändningen” i GP 130719 läs här
”Folkomröstning löser inga problem” i GT 130104 läs här
”Molnen hindrar vår solenergi” i GT 121005 läs här
”Göteborg borde få supercykelvägar” i GP 120923 läs här

Övrigt:
”Skamligt att utvisa LVU-barnen” i GP 110929 läs här
”M måste sluta vela om obligatorisk A-kassa” i GP den 120227 läs här
”Gör Göteborg till en eurostad” i GP den 120114 läs här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar